سبد خرید (0)

خلاصه کتاب رموز نوآوری

نیاز به پشتیبانی دارید
پشتیبانی از طریق تلگرام
یا
تماس با شماره:
021-88915004
(دسترسی به خلاصه کتاب ها فقط از طریق اپلیکیشن)
مشخصات
  • عنوان کتاب: خلاصه کتاب رموز نوآوری
  • نویسنده: اسکات برکان
  • ناشر: اپ یاد
  • تعداد صفحات: 21
  • سال انتشار: 1398
 
از اینجا میتونی اشتراک تهیه کنی
از اینجا میتونی اشتراک تهیه کنی
در کمتر از یک دقیقه اشتراک تهیه کنید.
درباره این برنامه

اپ یاد به عنوان بزرگترین اپلیکیشن آموزش آنلاین اشتراکی در ایران خلاصه کتاب رموز نوآوری را به شما علاقمندان یادگیری ارائه کرده است.

 

از افسانه‌هایی که شما را از نوآوری باز می‌دارد آگاه شوید. اکثر ما فکر می‌کنیم که ایده‌های خوب از الهامات بیرونی و غیبی نشات می‌گیرد. با خود می‌گوییم شاید بهتر است خیلی درباره‌ی نوآوری فکر نکنیم چون آن ایده‌ی بزرگ وقتی انتظارش را نداریم به فکرمان می‌رسد. اما دقیقا این تفکر اشتباه باعث ناامیدی و وقت تلف کردن می‌شود.

 

افسانه وجود یک مخترع

 

علاوه بر این ما فقط یک نفر را مسئول اختراع می‌دانیم. اما این که یک نابغه، دست تنها چیزی را اختراع کرده باشد، افسانه‌ای بیش نیست. خیلی‌ها فکر می‌کنند که توماس ادیسون لامپ را اختراع کرد، اما به زودی می‌فهمید که این اختراع را مدیون دو مخترع کمتر شناخته شده هستیم.

 

ایده‌های بزرگ زاییده‌ی الهامات غیبی نیستند بلکه ساخته‌ی افکار کوچکتر هستند

 

وقتی مردم استدیو یک هنرمند یا کارگاه یک مخترع یا آزمایشگاه یک محقق را می‌بینند، اغلب سوال مشترکی می‌پرسند:” ایده‌هایتان از کجا به ذهنتان می‌رسد؟ ”

 

یک داستان معروف درباره‌ی منشا یک ایده‌ی بزرگ، داستان آیزاک نیوتن است که چگونه بعد از افتادن سیب روی سرش، نظریه جاذبه را ارائه داد. این داستان چنین مضمونی را در خود دارد که ایده‌های بزرگ فقط به ذهن افراد خوش‌شانسی می‌رسد که در زمان درست در جای درست باشند.

 

متاسفانه این داستان غیرواقعی است. الهامات ناگهانی وجود ندارند. ایده‌های بزرگ معجزه‌وار در لحظه‌ای به ذهن کسی الهام نمی‌شود، بلکه حاصل یک عمر تلاش و ازخودگذشتگی هستند.

 

کلمه‌ی “الهام” دارای معانی عمیق مذهبی است. در اصل به این معناست که تمام الهامات از طرف خداوند هستند. اگر چه امروزه این کلمه خیلی کمتر بار معنایی مذهبی دارد، اما معنای ضمنی آن همچنان باقیست. وقتی کسی ادعا می‌کند که همین الان چیزی به او الهام شده، به این معناست که مطمئن نیست آن ایده از کجا به ذهنش رسیده است، پس تمام اعتبار آن را از طرف خود نمی‌داند.

 

این باور که ایده‌های بزرگ خارج از کنترل ما هستند و به طور اسرارآمیزی به ذهن ما می‌رسند، می‌تواند تاکتیک ذهن ما باشد تا عذاب وجدان و ناامیدی ما را وقتی که به یک کاغذ خالی نگاه می‌کنیم و نمی‌توانیم هیچ ایده خلاقانه‌ای روی آن پیاده کنیم، کم کند. اما چنین باوری انحراف مضمون فرآیند خلاقیت است.

 

بیشتر انسان‌های خلاق به جای در یک لحظه الهام گرفتن، بینش‌های کوچک را در زمانی طولانی روی هم می‌گذارند. در واقع اگر با دقت به ایده‌های بزرگ نگاه کنید، می‌بینید که نتیجه‌ی ایده‌های زیاد و کوچک قبلی هستند. مثلا تقریبا بعد از چهار دهه اختراعات گوناگون در زمینه‌ی شبکه، الکترونیک و نرم افزار بود که تیم برنرز لی توانست شبکه گسترده جهانی را توسط مفهوم اینترنت عرضه کند. برعکس سیب نیوتن، ایده‌های بزرگ از درخت روی زمین نمی‌افتند. برای داشتن یک فکر خلاقانه، باید به آن زمان بدهیم که در ادامه در مورد چگونگی آن صحبت خواهیم کرد.

نمایش بیشتر
خرید اشتراک اعضای ویژه
برای دیدن این برنامه باید اشتراک تهیه کنید روی دکمه بالا کلیک کنید

ثبت نظر و یا سوال

برای ثبت نظر ابتدا خود شوید.
تاکنون نظری ثبت نشده است !
برنامه های مرتبط